Liqui Moly MOTOROLJER TILSETNINGSSTOFFER BILPLEIE
Hjem | 7. Nok en gang Beste merke hos auto motor und sport

7. Nok en gang Beste merke hos auto motor und sport

Etter å ha blitt stemt frem av leserne som beste oljemerke 2017, feirer LIQUI MOLY med en omfattende kampanje i trykte og elektroniske medier


Statistisk sett er det svært mange parforhold som ryker det sjuende året. For LIQUI MOLY er det imidlertid ingen «sjuårskrise» å spore: leserne av tidsskriftet auto motor und sport har nemlig for sjuende år på rad plukket ut oljemerket fra Ulm som sin favoritt i kategorien Smøremidler.

Stabile parforhold er kjennetegnet av pålitelighet og forutsigbarhet. «Og det er akkurat slik kundene våre opplever oss – som en trygg bank», sier Peter Baumann, markedsføringsansvarlig hos LIQUI MOLY. «Det gleder oss at leserne av auto motor und sport for sjuende gang har gitt oss førsteplassen.» For selskapet fra Ulm, som er en lettvekter i forhold til oljegigantene Shell og BP, viser leseravstemningen at LIQUI MOLY-merket er folkekjært og har en trofast tilhengerskare.

Denne merkevareloljaliteten bygger ikke på rosa luftslott, men er resultatet av hardt arbeid. Den høye produktkvaliteten som LIQUI MOLY er kjent for, sikres gjennom permanente og stadig mer omfattende kontroller. «Motoroljen har i løpet av årene utviklet seg til å bli en egen kjøretøykomponent. Dermed må den innfri stadig høyere krav og forventninger. Gjennom forsknings- og utviklingsarbeidet vårt sørger vi for at LIQUI MOLY-oljene innfrir de nyeste standardene», forklarer markedsføringssjefen.

For LIQUI MOLY betyr pålitelighet konsekvent servicefokus i alt fra kundeveiledning til teknisk rådgivning. «Rask svartid på servicetelefonen og fagkyndige råd fra ekte eksperter i stedet for et callsenter, styrker kunderelasjonen umåtelig», påpeker Peter Baumann.

For at et forhold skal vare må begge parter bidra. Med Peter Baumanns egne ord: «Vi investerer mer enn noensinne i å gjøre LIQUI MOLY til en kjent merkevare både på hjemmemarkedet og i utlandet – først og fremst gjennom å sponse ulike internasjonale sportsarrangementer. Den økte synligheten bidrar til større popularitet.» Noe som viser igjen i spørreundersøkelsen hos auto motor und sport, der vi ser at LIQUI MOLY øker forspranget på konkurrentene.

I anledning de gledelige resultatene av leseravstemningen kjører vi en storslått kampanje i Tyskland og Østerrike. Det blir vist takkeannonser i rundt 50 fagtidsskrifter og offentlige medier. For første gang tar vi også med dagsavisene, og bruker dem som plattform for kåringen vår til mest populære motoroljemerke. Vi går her, i kjent stil, for helsides annonser.

LIQUI MOLY blir å se i avisene Frankfurter Allgemeine Zeitung, Süddeutsche Zeitung, Augsburger Allgemeine og Südwest Presse 1. april, og i Bild Zeitung 3. april. På den måten kan vi nå ut og fri til rundt 200 millioner lesere. Kan det gjøres mer effektivt? «En takkekampanje av denne størrelsesordenen bidrar til en økt merkevarebevissthet som slår positivt ut på salget hos forhandlere og verksteder, og driver omsetningen rett til værs», påpeker Peter Baumann.

Du finner mer detaljert informasjon om annonseringen i mediaplanen vår.

Vi venter spent på resultatene av leseravstemningene i Auto Zeitung, Auto Bild og Motor Klassik, og håper at vi kan forsvare tittelen også der.




Du kan få mer informasjon hos
LIQUI MOLY GmbH
Peter Szarafinski
Internasjonal PR-ansvarlig
Jerg-Wieland-Str. 4
89081 Ulm-Lehr
Fon: +49 (0)731/1420-189
Fax: +49 (0)731/1420-82
Peter.Szarafinski@liqui-moly.de



<< Tilbake
 


Kontaktdaten:
LIQUI MOLY GMBH
Jerg-Wieland-Strasse 4
D-89081 Ulm-Lehr

Telefon: 0731-1420-0
Telefax: 0731-1420-71
E-mail: info@liqui-moly.de
Internet: www.liqui-moly.eu

Quelle:
VOILA_REP_ID=C1257BB0:00227808